17 - operation

Ikvällen innan duschade jag i ett speciellt rengöringsmedel från apoteket sedan gick jag och la mig och sov ungefär 3,5 tmmar innan jag klev upp och duschade med samma medel igen. Vi åkte hemifrån vid tjugo över 5 och var nere vid 7. Dom öppnade mottagningen vid kvart över så när dom öppna gick vi in och anmälde att vi var där oså sedan fick jag gå och byta om. Fick en morgonrock som var sträv, höga knästrumpor och en näthatt. Efter det fick jag vänta i några minuter innan jag gick in i ett litet rum där en kvinna berättade hur operationen går till och gav mig tabletter och stack mig i handen för dropp och sånt. Sedan var det dags. Jag fick gå till operationsrummet och lägga mig och efter kanske 5 minuter var jag borta. Hörde mamma ljud runt 11 sedan somna jag om till 12 och då satt mamma bredvid mig. Var fortfarande snurrig så jag somna om till 1 och då vart jag utkörd till vanliga avdelningen. fick lite macka sedan somna jag om igen när jag vakna igen kom läkaren och berätta att allt hade gott bra och jag kunde strax åka hem. När han gick fick jag byta om sedan kom dom och visa hur jag ska ta min spruta och sedan var det klart. jag fick åka hem!:) Var hemma runt 6-7 så en var en lång dag. Somna runt 11.

Jag hade förväntat mig att jag skulle ha mycket ondare och mer illamående men det har varit helt okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0